Incasso-bureau gebruikt software voor dagelijkse SMS aan debiteuren

Een van de manieren voor een incassobureau om meer vorderingen tot een goed einde te brengen is het continu actief benaderen van debiteuren, via de traditionele post, e-mail, de social media, de telefoon en SMS. Zo blijft de openstaande factuur steeds in gedachten en krijgt uiteindelijk de opdrachtgever van het incassobureau  voorrang boven eventuele andere schuldeisers.

Frapper, frapper toujours
Het incassotraject is met name bij notoire wanbetalers een kwestie van een lange adem. Mensen met financiële problemen hebben immers zelden slechts één schuldeiser. In de praktijk komt het er vaak op neer dat Lees verder

Advertenties
Geplaatst in Callcenter, IVR Manager, SMS-diensten | Tags: , , , , , , , | Een reactie plaatsen

Call Center Stress – niet alleen bij de klanten!

We lezen dikwijls klachten van mensen die gék worden van de onaangekondigde telefoontjes van call centers die hun mening willen weten of iets willen verkopen. Zo’n telefoontje komt altijd op een ongelegen moment en de beller is vaak zeer vasthoudend. Getraind om bij een afwijzend antwoord als een terrier te blijven doorgaan om zijn targets te halen. Als onschuldige consument moet je soms bijna onbeleefd Lees verder

Geplaatst in Callcenter, Contact Center | Tags: , , , | 2 reacties

Telefoonafhandeling, IVR manager en andere media als onderdeel van de klantervaring

Sommige bedrijven besteden heel veel tijd, energie en geld aan het binnenhalen van nieuwe klanten. Uitgebreide reclamecampagnes, PR-activiteiten en DM- en promotie-acties kunnen inderdaad tot toestroom van nieuwe klanten leiden. Maar als je die klanten niet op een nette manier kunt bedienen, ben je ze zó weer kwijt. Sterker, door een te sterke klantenaanwas kan je service aan bestaande klanten achteruit gaan. Zo ontstaat een jojo-effect: alles wat je er bij krijgt, raak je dubbel en dwars weer kwijt.

Investeren in bestaande klanten
Het kost veel minder tijd en geld om bestaande klanten te houden dan om nieuwe klanten te werven.  Het tevreden houden van goede klanten zou dan ook Lees verder

Geplaatst in Bereikbaarheid, Callcenter, Klantenservice | Tags: , , , , | Een reactie plaatsen

Belscripts helpen klanten de weg vinden in ivr-manager

De kwaliteit van een interactive voice response-oplossing staat en valt met het juiste belscript. Het installeren van een IVR-manager is dan ook niet alleen een kwestie van de juiste software. Er komt veel mensenwerk bij kijken. Het is belangrijk om bij het ontwikkelen van een belscript op de stoel van de klant te gaan zitten. Waarom bellen mensen? Wat zijn veel voorkomende vragen? Hoe voorkomen we dat ze verdwalen in een woud van opties? Een goed belscript heeft een heldere structuur en geeft richting aan de vraag van de klant. Wordt het te ingewikkeld, breng dan liever een extra schifting in het begin aan, dan nog meer opties aan het eind toe te voegen. Of verwijs naar een apart nummer, waar de klant bijvoorbeeld antwoord vindt op meer technische vragen, of waar een back office met meer ervaren mensen beschikbaar is.

Binnenkort kunt u hier enkele voorbeelden van belscripts downloaden:
Belscript Zorgcentrum
Belscript Hulptelefoon
Belscript 0800-nummer

Geplaatst in Bereikbaarheid, Contact Center, IVR Manager | Een reactie plaatsen

Bedrijven slecht voorbereid op Social Media-revolutie

Steeds meer klanten willen service via de Social Media. Zo blijkt uit een jaarlijks benchmarking onderzoek van Dimension Data. Uit dit onderzoek blijkt dat nog maar 33% van de klantcontacten via de telefoon gaat. De overige 67% is verdeeld over e-mail, chat, IVR en andere kanalen. Wat vooral opviel in het onderzoek wat de plotselingen stijging van het aandeel van de Social media. Was dit in 2011 nog maar 18,6%, in 2012 was dit al gestegen naar maar liefst 33,1%. Ook web chat en IVR lieten een sterke stijging zien, terwijl één op de vijf contactcentra smartphone applicaties is gaan gebruiken.

Het ziet er dus naar uit dat de sociale media hét contactkanaal van de toekomst zijn. Dit maakt het extra belangrijk om in te zetten op multimediale contactcentra met veelzijdig getalenteerde medewerkers die via internetprotocollen zowel telefoongesprekken als chat-sessies, SMS’jes, Facebookberichten én Twitter-vragen te kunnen afhandelen.

Deze razendsnelle ontwikkeling betekent overigens ook dat veel contactcentra en serviceorganisaties achter lopen met de ontwikkeling van IP-based interactiekanalen. Het is tijd voor een inhaalslag.

Via ITwire.

Geplaatst in Contact Center | Een reactie plaatsen

Reactie op Twitterberichten gemiddeld zes uur

Als je op Twitter iets vraagt aan een groot bedrijf, krijg je lang niet altijd direct antwoord. Contractwijzer.nl onderzocht de Twittersnelheid en ontdekte dat XS4ALL en Ziggo gemiddeld binnen drie uur reageren op berichten van klanten. Zij zijn daarmee de snelsten. Een groot communicatiebedrijf als UPC reageert pas na enkele dagen en is daarmee het traagst. Gemiddeld sturen telecom- en kabelaanbieders binnen zes uur een reactie op een binnengekomen tweet. Dat is nog steeds niet erg snel, maar het feit dat deze organisaties überhaupt binnen een etmaal antwoorden laat in ieder geval zien dat het vluchtige medium Twitter steeds serieuzer genomen wordt.

Geplaatst in Bereikbaarheid, IVR Manager, Twitter | Een reactie plaatsen

Gemiddelde wachttijd telecombedrijven 3,8 minuten

De klantenservice van telecombedrijven wordt steeds beter, zo meldt de Telegraaf. Een in oktober 2012 afgerond onderzoek van demissionair minister Verhagen wijst uit dat de wachttijd van 3,8 minuten halve minuut korter is dan een jaar daarvoor .

Geplaatst in Bereikbaarheid, Callcenter, Contact Center, IVR Manager | Een reactie plaatsen